Vaak gestelde vragen
Bestellen
-
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?Je kan een bestelling plaatsen door op het gewenste artikel te klikken en deze toe te voegen aan je winkelmandje. Vervolgens ga je naar het winkelmandje toe, deze vind je in de rechterbovenhoek van je scherm. Als je tevreden bent met de inhoud van je winkelmandje, klik je op de knop “bestellen” om naar de kassa te gaan. Artikelen op je wishlist of in je winkelmandje zijn niet gereserveerd.
-
Kan ik mijn bestelling veranderen, nadat ik deze geplaatst heb?Je kan ons een email sturen, maar als de bestelling al opgestuurd is kunnen wij helaas niks meer doen.
-
Kan ik mijn bestelling annuleren?Je kan ons een email sturen, maar als de bestelling al opgestuurd is kunnen wij helaas niks meer doen.
-
Is het mogelijk een artikel te reserveren?Dit is helaas niet mogelijk.
-
Er is iets mis met mijn bestelling, wat kan ik doen?Stuur ons een email. Vertel ons wat er niet klopt en wij zullen zo spoedig mogelijk een passende oplossing vinden.
Bezorging
-
Hoe snel kan ik mijn bestelling verwachten?Geplaatste bestellingen worden binnen uiterlijk 3 werkdagen verzonden. Wanneer bestellingen vervolgens worden bezorgd, hangt van PostNL af. In de meeste gevallen bezorgt PostNL binnen 1 a 2 werkdagen in Nederland en België. Voor andere landen duurt het langer. Als je denkt dat je pakket al bezorgd had moeten zijn en het te lang duurt, stuur ons dan een email op info@phixi.nl.
-
Verzenden jullie wereldwijd?Ja, we verzenden vrijwel naar alle landen!
-
Wat zijn de verzendkosten?Voor meer informatie over de verzendkosten kun je terecht op de verzendpagina.
-
Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat moet ik doen?Als je denkt dat de bezorging te lang duurt, dan kan je ons een email sturen.
-
Kan ik mijn bestelling traceren?Pakketen zijn te traceren via de Track & Trace code die je van ons ontvangt nadat we je pakket hebben opgestuurd.
Betalen
-
Hoe kan ik voor mijn bestelling betalen?Informatie hierover kan je vinden op de betaalpagina.
Retourneren
-
Kan ik mijn bestelling retourneren?Het is uiteraard mogelijk je bestelling te retourneren, mits de te retourneren artikelen ongedragen zijn. Retourneren is mogelijk binnen 2 weken na ontvangst van de bestelling.
-
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?We vragen je dit formulier in te vullen en mee te sturen met de retourzending. Dit maakt het makkelijker voor ons om de retourzending zo spoedig mogelijk te verwerken. De artikelen moet in originele staat en in de oorspronkelijke verpakking geretourneerd worden. Het retouradres staat aangegeven op het retourformulier.
-
Krijg ik mijn geld terug wanneer ik mijn bestelling retourneer?Als we de bestelling in goede staat terugkrijgen, dan zullen we het aankoopbedrag van de artikelen vergoeden. Als de gehele bestelling is teruggestuurd, dan zullen we ook de oorspronkelijke verzendkosten vergoeden. Je bent zelf verantwoordelijk voor de retour verzendkosten.
-
Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg?We verwerken retourzendingen binnen een week.
Registreren/Account
-
Ben ik verplicht een account aan te maken?Nee, dit is niet verplicht. Het zal echter wel je winkelervaring verbeteren. Het plaatsen van bestellingen wordt makkelijker, evenals het volgen van de status van je verzending. Ook wordt het mogelijk om gebruik te maken van de verlanglijst waarbij je je favoriete producten kan opslaan. Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief, blijf je ook op de hoogte van nieuwe collecties en fijne kortingsacties.
-
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?Op de inlogpagina staat een link om je vergeten wachtwoord te achterhalen.
-
Kan ik na het registreren mijn gegevens nog veranderen?Ja, dit kan je doen door in te loggen en vervolgens op de “account” knop te klikken in de rechterbovenhoek.
-
Kan ik mijn account verwijderen?Ja dat kan. Stuur ons een email.
Productinformatie
-
Is al jullie kleding vintage?Nee, we hebben zowel vintage kleding, als een collectie nieuwe kleding. Deze twee categorieën zijn onder verschillende kopjes te vinden op de webshop. Daarnaast is op iedere productpagina te zien of het om een vintage of een nieuw artikel gaat.
-
Hoe bepalen jullie de maten van vintage kleding?Als er geen maat op het artikel staat, dan proberen wij de maat zo nauwkeurig mogelijk te schatten. Als de maat wel staat aangegeven, maar de maat lijkt anders te vallen, dan zullen wij dit aangeven op de productpagina.
-
Hoe vind ik de exacte afmetingen van een artikel?Je kan ons een email sturen en wij zullen de maten z.s.m. voor je opmeten.
-
Hoe moet ik mijn vintage item wassen?Wij adviseren altijd het wasvoorschrift op het label van een artikel aan te houden. Mocht er geen label in het artikel zitten of weet je het toch niet zeker? Vraag ons dan gerust om advies! Het kan per item verschillen wat de beste aanpak is. Artikelen die na het wassen veranderen, kunnen helaas niet worden geretourneerd.
Contact
-
Hoe kan ik contact met jullie opnemen?Je kan ons altijd bereiken door een email te sturen naar info@phixi.nl of het contactformulier in te vullen.
-
Ik heb een idee of suggestie. Mag ik daarvoor contact met jullie opnemen?Graag zelfs! We proberen ons altijd zo veel mogelijk aan te passen aan de wensen van onze klanten. Je kan ons bereiken via info@phixi.nl.
Overig
-
Is er ook een fysieke PHIXI winkel, of bestaan jullie enkel online?PHIXI heeft enkele verkooppunten door Nederland heen, deze zijn hier te vinden. Daarnaast zijn we regelmatig te vinden op lifestyle events, hou daarvoor onze social media in de gaten, of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.